woensdag 4 februari 2009

Meer van de Larsbreen morene grot :)






























Dinsdag en woensdag fungeerde ik als 'gids' in de morene grot op de Larsbreen. Twee dagen achter elkaar kruipen over stenen...leuk, maar me knieen waren dat niet met me eens. Blauwer dan blauw :) Maar dat maakt niets uit natuurlijk, het was en blijft waarschijnlijk nog lang een mooie grot. Dinsdag wilde Marie graag de grot zien en ik vond het zeker niet erg om er nog een keer heen te gaan :D. Woensdag wilde we de ijsgrot op Longyearbreen uitgraven, maar we konden de ingang niet vinden. Het was donker en het begon te sneeuwen, dus we konden niets zien. We zijn echt miljoenen keren de zone waar het moest zijn op en neer gereden. Maar geen ingang, helaas. Als alternatief zijn we toen naar de morene grot op Larsbreen gegaan, omdat de rest van de mensen daar nog niet geweest was :).










kool :)

















IJs ssssssssssssssssssssssssssssss en plastic (?)











koollaag (16 miljoen jaar oud)
links: uber mooie stratigrafie :)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Jenn!

Wat leuk om zoveel te kunnen lezen over je avonturen daar in het verre Noorden! Het ziet er echt heel mooi uit allemaal, en dat terwijl het nu nog zo donker is! Dat beloofd wat ;).
Ook heel mooi om te zien dat je al het koude water ben ingeduikt zo gauw het kan, zo kennen we je!

Veel plezier nog! Ik blijf regelmatig je verhalen lezen!

Groetjes Manon

Vicky zei

Hee Jenn!

Ik ben weer bijgelezen, haha. Zoveel als jij te vertellen hebt, niet normaal! Maar super leuk om je te volgen nog steeds. Mooi dat het nu ook lichter wordt, kunnen we wat meer op de foto's zien haha!

Oja, Bas komt van 4 t/m 14 mei naar Svalbard en slaapt in Ny-Al... en volgens mij ook eventjes in Longyearbyen. Dus dan weet je dat alvast.

Dikke kus!