dinsdag 21 april 2009

Jansonhaugen


Marta had van Nial gehoord dat er een kleine cabin in Jansondalen was, vrij om te gebruiken. Het originele plan was om te gaan tenten, maar we hadden daar somehow niet zo heel veel zin in. Dus, in plaats van de tent, een cabin! De dag ervoor hebben we Elisabeth's gasfornuis getest, en het werkte vlekkeloos! De tocht begon hilarisch met twee scooters, drie personen, drie paar skies en poles, tassen vol met slaapzakken, eten, cake en natuurlijk ijs! Wonder boven wonder, paste alles! Doordat ik niets kon zien achterop de scooter, werd ik...autoziek...niet te geloven...hahaha. Aangekomen bij de grens van scootervrije zone pakten we de scooters goed in en gingen op pad. Een zeer kort tochtje, en uber relaxed in de (ja, alweer :) ) warme zon. Daar moesten we natuurlijk goed van genieten! En toen...toen de cabin! Super schattig! Ik bedoel, we wisten dat het klein was, maar dit sloeg werkelijk alles! Zo klein, en zo knus! Het paste allemaal precies, een plekje om te slapen, een plekje om te koken en dan een heel klein beetje ruimte om de deur te openen :) Voordat we naar binnen konden, moesten we eerst de deur van sneeuw ontdoen en de boel schoonvegen. Er was al een tijdje niemand geweest :) Doordat het zo klein was, was het binnen no time warm en koud. Na een heerlijke, hoe kan het ook anders, pasta carbonnara, cake en ijs was het dan ook snel tijd om in de slaapzak te kruipen :) Helaas was Elisabeth een beetje koud. Daar moeten we nog wat op verzinnen voor de volgende keer.
De terugweg was raar genoeg, ontzettend cool! Ik vond het zeer geslaagd. Ik bedoel, we konden n i e t s zien, het was een complete witte bedoeling. Nu was de route erg makkelijk, dus het was geen probleem. En ik had mijn fijne wind dichte buitenlaag...ik voelde mee super behagelijk. Gewoon, ene voetje voor het andere voetje en gaan :) De scooters vonden we ook nog en de terugreis naar huis verliep...l a n g z a a m. Mijn hemel, dit keer mocht Marta de skies vasthouden en ik reed. Ontzettend langzaam. Ik ging slingerend door Adventdalen (en dat is een bekende route), omdat ik niento kon zien. Echt helemaal niets. Maar ook dit ging goed en we kwamen thuis hongerig aan! :) Super coole trip! :D Wat een bofkont ben ik toch :)




































































































































































3 opmerkingen:

Marja zei

, jij bent inderdaad een bofkont, goed dat je je dat zelf realiseert :-) en wij mogen er allemaal een btje van meegenieten, wat een leuke blogs. En hoe lang gaat dit feest nog duren? Tot juni dacht ik (?). Geniet er nog maar lekker van hoor!

Liefs
Mar

Juul zei

Lieve Jenni,

First of all: heel erg bedankt voor je briefje :D Ik sprong echt een gat in de lucht, post uit Spitsbergen joehoeee!!
En wat een mooie foto's staan er weer op je blog! En je hebt weer leuke avonturen beleefd, het kan niet op he, idd een echte bofkont :D Heb hier in Nederland misschien ook nog wel iets voor je, ik hoorde laatst dat er in Peru een project is waarbij je een gletsjer kunt onderzoeken! Iets voor jou?! Nou maak eerst je ene avontuur maar af en kom veilig thuis :D
Koninginnedag was supergaaf :) Met mij gaat het goed, dinsdag ga ik naar Brabant met de 1e jaars :D Spannend!!

Liefs Juul

Vicky zei

Jennie! Gave verhalen hebbie weer! :D Maar waar zijn nou die foto's van die langverwachte ijsbeer meissie?? Haha. Was je zo in de wolken dat je vergeten ben een fotootje te maken? :D Ben weer een beetje aan het bijlezen op je blog, want heb de afgelopen weken niet veel tijd gehad vanwege het bachelorproject in Bulgarije. Vet was dat joh! Las net het berichtje van Juul op je site, dat van Peru leek mij ook wel leuk bij de hydro-master. :) Maar hoorde nou net een weekje geleden dat de field excursion van de geo-masters naar de Dinariden, Z-Carpathen en W-Balkan gaat! Verdorie, ze willen me wel echt in 2-delen hebben! Verder alles hier z'n gangetje, behalve dat m'n mooie MTB is gestolen, maar m'n kapotte (verdronken) Canon fototoestel doet het na een 1/2 jaar weer! :D

See ya!
Kussie en toedels,
Vicky