woensdag 28 januari 2009

Adventfjorden 78 graden NB

Wat te doen op 78 graden noorderbreedte zodra het ijs weg is? Juist! Zwemmen! Jippie! Het UNIS gebouw ligt vrijwel direct aan het water. Dus slechts een klein stukje lopen leidde ons naar het water :). 30 man (!). Waarvan er ongeveer 25 daadwerkelijk het water ingingen. De rest stond op de uitkijk voor ijsberen en hielden een oogje op de zwemmers en hielpen daar waar nodig met aankleden :). De roze stip in de figuur geeft aan waar we zwommen.

Supergaaf was het natuurlijk! Het weer hielp heel erg mee. Het was rond -4 graden Celsius, dus lekker warm. En er was nauwelijks wind. Wat volgens mij echt mega veel scheelt. Daardoor kon je je relatief relaxed omkleden. En ik ben nog vrij lang in het water geweest. Eerst erin rennend tot aan mijn middel. Toen klom ik op het ijsblok (foto) en toen maakte ik nog een duik :). Ik wilde eigenlijk nog een stukje zwemmen, maar iedereen was al uit het ijskoude water. En alleen in het donkere fjord...nope! En koud dat het was toen we uit het water waren...man oh man. Mijn voeten waren weg. Serieus. Ik voelde er niets meer van. Maar toen we weer richting UNIS liepen, kwam het gevoel weer terug :). En zo verfrissend! :) Scootersuit aan en niets aan het handje, opwarmen bij het vuur in de kantine en een biertje :). En de vrijdagavond was goed.

3 opmerkingen:

Inge van Gelder zei

Heey Jenn,

Elke keer denk ik oh misschien heeft ze weer een stukje geplaatst. Ga ik kijken zie ik niet 1 niet twee maar weer 3 nieuwe stukjes. Echt goed van je dat je zoveel schrijft. Ook leuk later voor jezelf om terug te lezen.
Vanochtend hebben we tentamen wetenschapsgeschiedenis gemaakt. Was wel goed te doen, dus die is ook weer binnen! Wanneer zijn jou eerste tentamens?

Turkse studenten komen trouwens 7 febr naar nederland. We hebben een leuk programma gemaakt. Er komen er 7 dus dat is nog best veel, had ik niet verwacht. Ezgi komt ook, ik ben beniueuwd of ze de Nederlandse wind en de modder op Texel aan kan. Haha! We zullen het zien.

Nou ga jij maar weer lekker in de sneeuw spelen en tot je volgende leuke verhaal.

Ha det gøy. Liefs Inge

Inge zei

nou jen, dat is me wat, is het niet TE koud dat ijswater, jee dat je daarna toch nog gewoon kan lopen zeg, maar gelukkig maar, ik lees wel dat je ontzettend naar je zin hebt daar, en inderdaad wat mijn naamgenote boven al zegt, wij kijken ook iedere keer om te kijken of er al weer een nieuwe blog staat, je doet het goed hoor, kus mam

Juul zei

Ieeeh dat lijkt me echt koud!!! Maar ja, -4, best ok toch?? Haha, echt iets voor jou! We hebben het op de VU vaak over jou, enthousiaste Jenn die voor alles in is :D Hihi dat wordt zeker wel gemist!
Zoals Inge al zei, wetenschapsgeschiedenis was wel te doen! Vrijdag chemie, daar ben ik een beetje bang voor, niet echt genoeg tijd gehad om ervoor te leren.. Naja ik zal mn best doen :)

Keep up the good mood over there,

Ben nog steeds verbaasd als mensen denken dat Spitsbergen in Duitsland ligt :S hahaha

Lieeefs en Knuffel van Julie

Kus Xx

Ps has my letter arrived yet?

Hadebra!!