zondag 18 januari 2009

Eerste collegeweek

De eerste collegeweek was een week met weinig colleges. Drie dagen met een paar uur les. Twee hiervan waren introducties in Mariene Geologie en Fysische Geografie, wat inhield dat we uitgelegd kregen hoe het vak in elkaar zat, wat voor excursies we hebben, en hoe we getoetst worden (presentatie en schriftelijk tentamen). En natuurlijk kregen we een hoop mooie foto's te zien van Svalbard. Ook hebben we heel even in het lab gewerkt. We kregen een mariene sedimentkern (locatie aangegeven met de paarse stippen op het kaartje hiernaast). De kern die ik had was moi rood :) Waarom? Hieruit moesten we door middel van een ziekenhuisspuitje op verschillende dieptes 8ml sediment halen. Wegen en het kon de oven in. Volgende week verder :).

Aan het begin van de week hadden we een All Meeting, waarbij ik me heb opgegeven voor de Environmental Group. Deze bemannen de tweedehandswinkel in het centrum, waar iedereen spullen kan afleveren zodat anderen dit gratis op kunnen halen. En we willen ook proberen om de staf en studenten van UNIS te overtuigen dat wandelen/ fietsen geen misdaad is. De staf pakt namelijk voor een stukje van tien minuten de auto en de studenten gebruiken hun sneeuwscooter om naar UNIS te komen. Terwijl 30-45 minuten lopen in de ochtend heerlijk verfrissend werkt. Zal wel moeilijk worden om mensen daarvan te overtuigen, maar niet geschoten is altijd mis.

Ook is het de taak aan de nieuwe studenten om de IceBreaker Party te organiseren. Dit om, zoals de naam al doet vermoeden, het ijs te breken. Dit jaar is het thema 'From Beginning to End', zodat we een Stone Age tafel hebben, maar ook een hippie tafel, een Plague tafel en een waar de gasten zich dienen te verkeden als Future. Ik heb me opgegeven voor de Ticket, Poster and Budget groep. En het doel dit jaar is om de Sysselmannen niet alleen uit te nodigen, maar ook werkelijk te laten komen. Want het is voor iedereen natuurlijk voordelig wanneer studenten, staf en Sysselmannen het met elkaar kunnen vinden :).

1 opmerking:

Ron zei

leuke blog hoor jen deze eertse, ik lees gauw je andere,

mam, ik vertsuur deze via papa, want de meines wil niet