vrijdag 30 januari 2009

Snow cave digging :)


Achter barakke 13 had de wind een gigantisch pakket sneeuw geblazen. Een 3m dik wit paradijs! Jens had het idee: 'Let's dig a snow castle!'. Okido, mooi plan :). Dus gingen we zaterdagavond aan de slag. En wonder boven wonder ging het super goed en snel ook. Met veel mensen die hielpen ging het fantastisch, er was een heel logistiek netwerk ontstaan om de sneeuw naar buiten te transporteren. Buiten een Engelse meloot ging alles perfecto. Meneer Colin was in charge om de sneeuw de uitgang in te duwen zodat Jorgen het naar buiten kon tranporteren. Toen ik even kwam koekeloeren, zag ik dat de ingang weg was! 'What have you been doing? Where the **** is the entrance?' Had-ie de hele ingang geblokeerd...oh oh. En als excuus:"We never have snow in England, how should I know?" Wat natuurlijk niet opging als excuus "I'm from the Netherlands, remember? We haven't that much snow either, you know? But that doesn't mean that I would lock myself in a snow cave..." Maar, mensen leren snel en rond 23.00-00.00 uur hadden we de woonkomer, de keuken en de hal daartussen af. De volgende avond hebben we de keuken uitgebreid tot een driepersoonsslaapkamer en een tweede slaapkamer gegraven. En toen was het zover: een nachtje in de snow cave doorbrengen! Slaapmatten, slaapzakken, innerlayers, warm ondergoed, hot choclate, avalanche beacons, een schep en we waren er klaar voor! En leuk dat het was, je gelooft het niet, maar een snow cave is ontzettend gezellig (snap nog steeds niet waarom, want alles was wit en koud :) ). Ik werd denk wel elk uur even wakker, omdat ik het koud had. Maar dan bewoog ik weer wat en kon ik weer heerlijk verder slapen. Het moeilijkste gedeelte was het opstaan...je slaapzak is heerlijk warm en zodra je je hoofd helemaal uit je slaapzak steekt, voel je de kou...brrr :). Maar leuk dat het was, dus het is zeker voor herhaling vatbaar :).



2 opmerkingen:

Inge zei

ja leuk en als ik het lees krijg ik het al brrrrrr koud, maar doe het gerust nog een keer, haha,
leuke foto joh eindelijk sta jij er ook goed op en kunnen wij ook zien dat jij ut bent hihi, leuk leuk leuk, doei mam

Marja zei

Hai Jen, ik geef eerlijk toe dat ik best buiten wil slapen, in een tentje, als het tenminste warm is, en dan bedoel ik niet -4 brrrr. Haha maar als je van -weet ik veel 30? kom is -4 natuurlijk niks. Wat ontzettend leuk zo'n cave bouwen is weer 's wat anders als een sneeuwpop.

Ben weer benieuwd naar je volgende avontuur ...

Liefs
Mar