zondag 18 januari 2009

Supergave morenegrot!

Plannen voor de avond? De ingang van een morene grot uitgraven. Met zijn vijven gingen we op stap. De grot was niet zo ver weg, hooguit drie kwartier lopen. We waren er tijdens de trip naar Sarkofagen eigenlijk gewoon langs gelopen. De positie van de ingang was gemarkeerd met vier stokken in de sneeuw. Toen we daar aankwamen was er ook een gids aanwezig, die druk bezig was om het ijs weg te graven. Met zijn allen ging het toen redelijk snel, en we hadden een kleine ingang gecreerd waar bijna iedereen doorheen paste. Hij moest iets groter gemaakt worden :). Nadat we ons door de nauwe ingang gewrongen hadden kwamen we in een grotere kamer terecht waar het spektakel al begon :). Plafond, vloer en muren bestaan uit niets dan ijs en stenen :). Jippie! Om naar de volgende kamers te komen, moest er natuurlijk worden gekropen: een speleologietocht! Superleuk was dat :). Bekijk de foto's, dat zegt 100x meer dan woorden in dit geval :).











De ingang (aangegeven met rode cirkel) en de eerste kamer (met glijbaan)










In het begin was ik vergeten mijn 'sneeuwbril' af te doen...blijf blond he?



















Plafonden :)



















Mooi he :)


3 opmerkingen:

Anoniem zei

hiii
volgens mij val jij van het ene avontuur in het andere avontuur!!
zo gaaf al die foto's en verhalen...nice ...!!!:D

alles goed verders??
met mij wel redelijk...kies getrokken bij de kaakchirurg gisteren (wat een hel)
nu pijn :( ooooo nu ben jeniet de eneige met tandproblems... :( i'm joining the club :(

xxx Maert.

Inge van Gelder zei

Tja wat zal ik zeggen...saai zeg zo'n grot! ;) Ach en al dat noorderlicht gaat ook vervelen op den duur. Nee ik hoor het alweer daar ga ik nooit heen!

Sterkte!

Liefs I

Marja zei

hoihoihoi, tjongejongejonge wat maak jij een moois mee zeg! Zo'n studie wil ik ook wel haha goed te lezen dat er ook nog ergens getoets gaat worden anders krijg je wel heel erg het vakantiegevoel haha. En wat leuk om dat allemaal mee te bele(v)zen :-) Hopelijk krijg je het toch nog eens voor elkaar dat noorderlicht te fotograferen

xxx Marja